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MARKETING DE INFOMEX, S. DE R.L. DE C.V.

AVISO DE PRIVACIDAD PARA CANDIDATOS Y EMPLEADOS

1. Identidad y Domicilio del Responsable.

El presente aviso de privacidad (el “Aviso de Privacidad”) establece los términos y condiciones en virtud de los cuales MARKETING DE INFOMEX, S. DE R.L. DE C.V. (el “Patrón”), una sociedad legalmente constituida de conformidad con las leyes de los Estados Unidos Mexicanos, con domicilio en:

Matías Romero #1658 
Col. Vertiz Narvarte 
Benito Juárez, Ciudad de México,  
03600, México 

como responsable, recolecta y trata tus datos personales según lo previsto en la Ley Federal de Protección de Datos Personales en Posesión de los Particulares (“LFPDP”) y su Reglamento.

2. Datos Personales que Recolectamos y Tratamos.

El Patrón, ya sea directamente o a través de terceros debidamente autorizados para tales efectos, recolecta y procesa los datos personales que a continuación se indican.

Estos datos personales (salvo por los expresamente mencionados en el presente Aviso de Privacidad) son necesarios para cumplir con las obligaciones de empleador del Patrón y para todo lo relacionado a dicha relación laboral y/o, en su caso, para evaluar su posible contratación como empleado del Patrón.

  1. Datos Generales

    Nombre y apellidos, fecha y lugar de nacimiento, nacionalidad, sexo, estado civil*, edad, domicilio completo, dirección de correo electrónico, número telefónico fijo y número de teléfono celular, Clave Única de Registro de Población (CURP), copia de documento oficial de identidad (incluyendo credencial de elector, pasaporte y/o cédula profesional), situación y documentos migratorios (de ser aplicable), acta de nacimiento, número de pasaporte*, fotografía, copia de la licencia de conducir*, copia de factura y tarjeta de circulación del automóvil*, copia del acta de matrimonio* (de ser aplicable) y firma.

  2. Datos Académicos y de Formación Profesional

    Datos sobre escolaridad, desempeño académico, así como datos sobre cursos, programas o certificaciones académicas y/o profesionales, copia comprobante de estudios.

  3. Datos Laborales

    Antecedentes laborales, remuneraciones, prestaciones, condiciones laborales presentes y pasadas, oferta económica, incapacidades, litigios laborales, experiencia laboral, referencias laborales, preferencia laboral* y cartas de recomendación laboral. Evaluaciones, pruebas y asesorías sobre su desempeño laboral.

  4. Datos Fiscales y en Materia de Seguridad Social

    Clave y Folio de la clave de Registro Federal de Contribuyentes (RFC), así como domicilio fiscal, número de afiliación al Instituto Mexicano del Seguro Social (IMSS), en su caso; número de crédito con el INFONAVIT, en su caso, número de crédito con el FONACOT, en su caso; número de afiliación de la AFORE y otra información relevante relacionada con la AFORE; declaraciones de impuestos, retenciones de impuestos, créditos y litigios fiscales.

  5. Datos Financieros y Patrimoniales

    Información sobre ingresos, datos de cuenta bancaria en la que se depositará el pago de salarios y prestaciones, reporte especial de buró de crédito, historial y otra información crediticia y estudio socioeconómico.

  6. Datos Personales Sensibles

    Datos relacionados con su estado físico y de salud, historial clínico, exámenes médicos clínicos de laboratorio y gabinete, afiliación sindical, antecedentes penales, procesos legales en los que forme o haya formado parte, así como pruebas de control de confianza, evaluaciones de habilidad gerencial, evaluaciones y/o exámenes psicométricos y de aptitudes. Nos comprometemos a que los mismos serán tratados bajo las más estrictas medidas de seguridad que garanticen su confidencialidad y correcto uso.

  7. Registros de Seguridad

    Fechas y horarios de acceso y salida de las oficinas del Patrón y sus empresas afiliadas o relacionadas, grabaciones de imágenes y videos a través de cámaras y sistemas de seguridad, accesos a los equipos, dispositivos, cuentas y sistemas propiedad del Patrón y/o sus empresas afiliadas o relacionadas.

  8. Datos Personales de Familiares y/u otros Dependientes Económicos

    Datos de identificación y contacto de familiares, dependientes económicos y beneficiarios, incluyendo beneficiarios de seguros, tales como su nombre y apellidos, parentesco, domicilio, teléfono y/o correo electrónico.

    Los datos personales descritos en los incisos anteriores del presente apartado se recolectan mediante: (i) el suministro voluntario y directo de tu información y datos personales, ya sea de manera verbal, escrita o electrónica; (ii) el suministro voluntario de información en entrevistas presenciales o telefónicas con personal autorizado del Patrón y de sus sociedades afiliadas; (iii) el suministro voluntario a través de sistemas electrónicos, ya sean propios, de contratistas del Patrón y de terceros autorizados por el Patrón; y (iv) la utilización de otras fuentes permitidas por la ley, tales como fuentes de acceso público, como redes sociales.

    * Dichos datos personales no se consideran indispensables para establecer la relación laboral.

3. Finalidades.

El Patrón podrá recabar y tratar los siguientes datos personales, con el fin de: (i) llevar a cabo el proceso interno de reclutamiento, selección y contratación de personal; (ii) en su caso, formalizar la relación laboral; (iii) llevar a cabo los trámites de inscripción en el Instituto Mexicano del Seguro Social y el Instituto del Fondo Nacional de Vivienda para los Trabajadores; (iv) en su caso, la apertura de una cuenta bancaria para el pago de nómina; (v) la administración y pago de nómina; (vi) el otorgamiento de prestaciones laborales, compensaciones, finiquitos, liquidaciones, jubilaciones, defunciones; (vii) la elaboración, mantenimiento y actualización de los expedientes laborales; (viii) el otorgamiento de accesos a las instalaciones del Patrón; y/o (ix) cualquier otro trámite relacionado con la relación laboral y con lo anterior.

El Patrón tratará sus datos personales con las siguientes finalidades:

  1. Confirmación de su identidad y datos de contacto;
  2. Gestión del proceso de reclutamiento, selección y contratación de personal;
  3. Gestión de remuneraciones y prestaciones, así como impuestos, contribuciones, y aportaciones del personal;
  4. Gestión de la información del personal para asegurar la correcta integración de los datos y los expedientes del personal y la generación de documentos solicitados por el empleado y cualesquiera autoridades competentes;
  5. Gestionar y evaluar el desempeño de habilidades, aptitudes y competencias de los empleados;
  6. Gestionar la capacitación y/o formación del empleado;
  7. Ejecución de los procesos de administración del personal;
  8. Administración del lugar de trabajo;
  9. Administración y gestión de números de cuentas bancarias para el correcto depósito de nómina y demás prestaciones;
  10. Administración y análisis de evaluaciones y exámenes de desempeño, aptitud y psicométricos;
  11. Gestión sobre la asignación y uso de activos y herramientas de trabajo;
  12. Identificación, reporte e investigación de violaciones a las políticas internas del Patrón y/o las leyes y regulaciones aplicables;
  13. Cumplir con los requerimientos legales aplicables previstos en las leyes laborales, fiscales, de seguridad social, administrativas, seguridad y otras aplicables;
  14. Ejecutar los procesos de administración del personal del Patrón;
  15. Mantener actualizada una base de datos de personal;
  16. Gestionar y documentar la asistencia a eventos;
  17. Efectuar actividades asociadas con los empleados;
  18. Gestión de comunicación interna y ambiente y seguridad e higiene laboral;
  19. Gestión de prestaciones al personal y su familia (servicio de seguro de gastos médicos mayores, servicio de seguro de vida, entre otras, en su caso);
  20. Monitoreo de asistencia y control de acceso físico y logístico a instalaciones y activos de la empresa; y
  21. Gestión de obligaciones del empleado vía procedimientos y trámites judiciales y administrativos como el caso de pensiones alimenticias, préstamos FONACOT, prestamos INFONAVIT y obligaciones con el IMSS y el SAR, entre otros.

Las finalidades descritas en el presente apartado, son necesarias y dan origen a la relación jurídica entre usted y el Patrón, en su caso.

4. Transferencias y Remisión de Datos Personales.

Para cumplir con los fines señalados anteriormente, el Patrón podrá compartir sus datos personales, dentro y fuera del país, para su tratamiento y procesamiento a sociedades que forman parte del mismo grupo corporativo del Patrón y cualesquiera de sus afiliadas y subsidiarias que operan en territorio nacional o en el extranjero bajo las mismas políticas de protección de datos, para su gestión corporativa. Lo anterior con el fin de administrar y cumplir los derechos y obligaciones que derivan de la relación laboral que mantiene con el Patrón, en su caso, por lo que su consentimiento para realizar esta transferencia no es requerido.

Asimismo, el Patrón podrá transferir sus datos personales a terceros, tanto en México como en el extranjero, con el objeto de administrar su relación laboral, cumplir con nuestras obligaciones como empleador, así como para que suministren al Patrón distintos servicios que permitan al Patrón y a sus afiliadas llevar a cabo sus actividades en México. Dichos terceros están obligados a mantener la confidencialidad de sus datos personales y a tratar sus datos para las mismas finalidades previstas en este Aviso de Privacidad. El Patrón se asegurará en todo momento que dichos terceros mantienen las medidas adecuadas para garantizar el resguardo y uso de sus datos personales con la intención de cubrir única y exclusivamente las finalidades para las cuales fueron proporcionados. De igual forma, estos datos pueden ser compartidos cuando de forma motivada y fundada lo requiera una autoridad gubernamental.

5. Procedimiento para Ejercer los Derechos de Acceso, Rectificación, Cancelación y Oposición (“Derechos Arco”) y Revocación del Consentimiento.

Por otro lado, dando cumplimiento a lo señalado por la LFPDP, hacemos de su conocimiento que usted en todo momento tiene el derecho de acceder a tus datos personales y a los detalles del tratamiento de los mismos, así como a solicitar la rectificación de tus datos en caso de cambios a los mismos, inexactitudes, o pedir su cancelación si consideras que algunos datos fueren excesivos o innecesarios para las finalidades que justificaron su obtención, así como, cuando sea posible, revocar el consentimiento otorgado previamente, a través de los procedimientos que el Patrón ha implementado.

Para tales efectos, favor de ponerse en contacto con nosotros en el domicilio señalado anteriormente o mediante correo electrónico a la dirección:

Matías Romero #1658 
Col. Vertiz Narvarte 
Benito Juárez, Ciudad de México,  
03600, México 

atención: Datos Personales, y proporcionarnos la siguiente información (la “Solicitud”):

  • Nombre completo y correo electrónico o domicilio para comunicarle la respuesta a la Solicitud.
  • Los documentos que acrediten su identidad (i.e. identificación oficial vigente) o, en su caso, la representación legal de la persona que tramita la Solicitud en su nombre y representación (i.e. carta poder firmada ante dos testigos acompañada de copia de las identificaciones oficiales del otorgante de la carta poder y del representante legal).
  • Descripción de los datos sobre los cuales desea ejercer sus derechos, así como los derechos que desea ejercer, así como cualquier otro elemento o documento que facilite la identificación de sus datos personales.
  • Motivos de su solicitud.
  • En caso de solicitudes de rectificación de datos personales, usted deberá indicar las modificaciones a realizar y aportar la documentación que sustente su petición.

De conformidad con lo dispuesto por la LFPDP, el Patrón cuenta con un plazo de 20 (veinte) días hábiles contados a partir de la fecha de recepción de su Solicitud para notificarle la determinación adoptada a través del correo electrónico o domicilio que usted haya proporcionado en la Solicitud y, en caso de resultar procedente, el Patrón contará con un plazo adicional de 15 (quince) días hábiles siguientes a la fecha de notificación para hacerla efectiva. Los plazos antes referidos podrán ser ampliados una sola vez por un periodo igual, siempre y cuando así lo justifiquen las circunstancias del caso.

6. Limitación de Uso y Divulgación de la Información.

El Patrón conservará sus datos personales durante el tiempo que sea necesario para gestionar la relación laboral con usted, así como para mantener los registros que exigen la LFPDP, su Reglamento, la legislación laboral, fiscal, de seguridad social y administrativa vigente.

Los datos personales recolectados por el Patrón se encuentran protegidos por medidas de seguridad administrativas, técnicas y físicas adecuadas contra el daño, pérdida, alteración, destrucción o uso, acceso o tratamiento no autorizados.

Todos los datos personales almacenados en formato electrónico, se mantienen en bases de datos confidenciales y seguras. El Patrón evalúa sus equipos y procedimientos de seguridad con regularidad y los modifica en caso de que sea necesario. Para evitar el acceso no autorizado o la divulgación indebida de datos personales, y con el objeto de mantener su exactitud, integridad, disponibilidad, y confidencialidad, el Patrón también utiliza procedimientos y controles legales pertinentes en términos de la LFPDP, su Reglamento y de los que prevea la regulación administrativa aplicable. Al procesar datos personales patrimoniales, como tu información relacionada con tu cuenta bancaria, el Patrón utiliza tecnologías y procedimientos diseñados para proteger tus datos personales como la utilización de claves de usuarios y contraseñas personales, entre otras. Tales datos personales son almacenados en sistemas informáticos protegidos con programas contra virus, spyware y otros códigos maliciosos.

7. Consentimiento Expreso.

Para la recolección, tratamiento y transferencia de sus datos personales, que no sean financieros, patrimoniales ni sensibles, nos proporcionarás su consentimiento tácito en los términos del presente Aviso de Privacidad al no objetar u oponerse a su contenido dentro de las 48 horas siguientes de que fue puesto a su disposición por los diferentes medios, y que sus datos fueron recolectados.

Por este conducto manifiesta: (i) que el presente Aviso de Privacidad le ha sido dado a conocer por el Patrón previo a la recolección y/o tratamiento de sus datos personales, incluyendo los datos financieros, patrimoniales y/o sensibles; (ii) que ha leído, entendido y acordado los términos expuestos en este Aviso de Privacidad; y (iii) que otorga su consentimiento para que el Patrón recolecte, trate y transfiera sus datos personales, para lo cual incluirá de manera autógrafa su nombre y firma al calce del presente documento.

8. Cambios al Aviso de Privacidad.

El Patrón se reserva el derecho de actualizar y/o modificar el presente Aviso de Privacidad a efecto de reflejar los cambios en nuestras prácticas en materia de protección de datos derivados de nuestro proceso de mejora continua, así como de los cambios legales, reglamentarios y administrativos que tengan lugar.

En caso de que el Patrón realice cambios o actualizaciones a este Aviso de Privacidad, lo hará de su conocimiento mediante el envío de un comunicado, a través de los siguientes medios: anuncios visibles en nuestros establecimientos, página de Internet ( https://careers-infomex.com.mx/ ), o bien, por correo electrónico. En caso de requerir su consentimiento expreso respecto de las actualizaciones realizadas, el Aviso de Privacidad le será puesto directamente a su disposición.

Para cualquier aclaración acude a tu departamento de Recursos Humanos.

Finalmente, como titular de los datos personales, usted tiene derecho a acudir ante el Instituto Nacional de Transparencia, Acceso a la Información y Protección de Datos Personales (INAI) en caso de considerar que su derecho a la protección de datos personales ha sido vulnerado.

PRIVACY NOTICE FOR CANDIDATES AND EMPLOYEES

1. Identity and Address of the Controller.

This privacy notice (the "Privacy Notice") establishes the terms and conditions by virtue of which MARKETING DE INFOMEX, S. DE R.L. DE C.V. (the "Employer"), a company legally incorporated in accordance with the laws of the United Mexican States, with registered office at:

Matías Romero #1658 
Col. Vertiz Narvarte 
Benito Juárez, Ciudad de México,  
03600, México 

as the controller, collects and processes your personal data as provided in the Federal Law on Protection of Personal Data Held by Private Parties (“LFPDP”) and its Regulations.

2. Personal Data We Collect and Process.

The Employer, either directly or through third parties duly authorized for such purposes, collects and processes the personal data indicated below.

These personal data (except for those expressly mentioned in this Privacy Notice) are necessary to comply with the Employer's employer obligations and for everything related to said employment relationship and/or, where appropriate, to evaluate your possible hiring as Employer's employee.

  1. General Data

    Name and surname, date and place of birth, nationality, sex, marital status*, age, full address, email address, landline phone number and cell phone number, Unique Population Registry Code (CURP), copy of official identification document (including voter's credential, passport and/or professional identification card), immigration status and documents (if applicable), birth certificate, passport number*, photograph, copy of driver's license*, copy of invoice and Vehicle registration card*, copy of marriage certificate * (if applicable) and signature.

  2. Academic and Professional Training Data

    Data on education, academic performance, as well as data on courses, programs or academic and/or professional certifications, copy of proof of studies.

  3. Labor Data

    Work history, salaries, benefits, current and past working conditions, financial offer, disabilities, labor litigation, work experience, work references, work preference* and work recommendation letters. Evaluations, tests and advice on your job performance.

  4. Tax and Social Security Data

    Code and Folio of the Federal Taxpayers Registry (RFC) code, as well as tax address, affiliation number to the Mexican Social Security Institute (IMSS), if applicable; credit number with INFONAVIT, if applicable, credit number with FONACOT, if applicable; AFORE affiliation number and other relevant information related to AFORE; tax returns, tax withholdings, credits and tax litigation.

  5. Financial and Patrimonial Data

    Information on income, bank account data in which the payment of salaries and benefits will be deposited, special report from the credit bureau, history and other credit information and socioeconomic study.

  6. Sensitive Personal Data

    Data related to your physical and health condition, clinical history, clinical laboratory and cabinet medical examinations, union membership, criminal record, legal processes in which you are or have been a part, as well as confidence control tests, evaluations of managerial ability , evaluations and/or psychometric and aptitude tests. We assure that they will be treated under the strictest security measures that guarantee their confidentiality and correct use.

  7. Security Records

    Dates and times of access and departure from the offices of the Employer and its affiliated or related companies, image and video recordings through cameras and security systems, access to equipment, devices, accounts and systems owned by the Employer and/or its affiliated or related companies.

  8. Personal Data of Relatives and/or other Economic Dependents

    Identification and contact data of relatives, economic dependents and beneficiaries, including insurance beneficiaries, such as their name and surname, relationship, address, telephone and/or email.

    The personal data described in the previous paragraphs of this section are collected through: (i) the voluntary and direct provision of your information and personal data, either verbally, in writing or electronically; (ii) the voluntary provision of information in face-to-face or telephone interviews with authorized personnel of the Employer and of his affiliated companies; (iii) voluntary supply through electronic systems, whether owned by the Employer's contractors and third parties authorized by the Employer; and (iv) the use of other sources permitted by law, such as public access sources, such as social networks.

    * These personal data are not considered essential to establish the employment relationship.

3. Purposes.

The Employer may collect and process the following personal data, in order to: (i) carry out the internal process of recruitment, selection and hiring of personnel; (ii) where appropriate, formalize the employment relationship; (iii) carry out the registration procedures with the Mexican Institute of Social Security and the Institute of the National Housing Fund for Workers; (iv) where appropriate, the opening of a bank account for payroll; (v) administration and payroll; (vi) the granting of labor benefits, compensations, settlements, retirements, deaths; (vii) the preparation, maintenance and updating of labor files; (viii) the granting of access to the Employer's facilities; and/or (ix) any other procedure related to the employment relationship and the foregoing.

The Employer will process your personal data for the following purposes:

  1. Confirmation of your identity and contact details;
  2. Management of the recruitment, selection and hiring process of personnel;
  3. Management of salaries and benefits, as well as taxes, contributions, and staff contributions;
  4. Management of personnel information to ensure the correct integration of personnel data and files and the generation of documents requested by the employee and any competent authorities;
  5. Manage and evaluate the performance of skills, aptitudes and competencies of employees;
  6. Manage the training and/or training of the employee;
  7. Execution of personnel administration processes;
  8. Administration of the workplace;
  9. Administration and management of bank account numbers for the correct deposit of payroll and other benefits;
  10. Administration and analysis of performance, aptitude and psychometric evaluations and tests;
  11. Management on the allocation and use of assets and work tools;
  12. Identification, reporting and investigation of violations of the Employer's internal policies and/or applicable laws and regulations;
  13. Comply with the applicable legal requirements provided for in labor, tax, social security, administrative, security and other applicable laws;
  14. Execute the management processes of the Employer's personnel;
  15. Maintain an updated database of personnel;
  16. Manage and document attendance at events;
  17. Carry out activities associated with employees;
  18. Management of internal communication and environment and occupational safety and hygiene;
  19. Management of benefits to staff and their families (insurance service for major medical expenses, life insurance service, among others, if applicable);
  20. Monitoring of attendance and control of physical and logistical access to facilities and assets of the company; and
  21. Management of employee obligations via judicial and administrative procedures and procedures such as alimony, FONACOT loans, INFONAVIT loans and obligations with the IMSS and the SAR, among others.

The purposes described in this section are necessary and give rise to the legal relationship between you and the Employer, where applicable.

4. Transfers and Submission of Personal Data.

To comply with the purposes indicated above, the Employer may share your personal data, inside and outside the country, for its treatment and processing to companies that are part of the same corporate group as the Employer and any of its affiliates and subsidiaries that operate in national territory or abroad under the same data protection policies, for corporate management. The foregoing in order to administer and comply with the rights and obligations that derive from the employment relationship that you maintain with the Employer, where applicable, so your consent to make this transfer is not required.

Likewise, the Employer may transfer your personal data to third parties, both in Mexico and abroad, in order to manage their employment relationship, comply with its obligations as an employer, as well as to provide the Employer with different services that allow the Employer and its affiliates to carry out their activities in Mexico. Said third parties are obliged to maintain the confidentiality of your personal data and to process your data for the same purposes set forth in this Privacy Notice. The Employer will ensure at all times that said third parties maintain adequate measures to guarantee the safeguarding and use of their personal data with the intention of covering solely and exclusively the purposes for which they were provided. In the same way, these data can be shared when, in a motivated and founded manner, a governmental authority requires so.

5. Procedure to Exercise the Rights of Access, Rectification, Cancellation and Opposition ("Arco Rights") and Revocation of Consent.

On the other hand, in compliance with the provisions of the LFPDP, we inform you that at all times you have the right to access your personal data and the details of their treatment, as well as to request the rectification of your data in case of changes to them, inaccuracies, or request their cancellation if you consider that some data is excessive or unnecessary for the purposes that justified its obtaining, as well as, when possible, revoke the consent previously granted, through the procedures that the Pattern has implemented.

For such purposes, please contact us at the address indicated above or by email to the address:

Matías Romero #1658 
Col. Vertiz Narvarte 
Benito Juárez, Ciudad de México,  
03600, México 

attention: Personal Data, and provide us with the following information (the "Request"):

  • Full name and email or address to communicate the response to the Request.
  • The documents that prove your identity (i.e. valid official identification) or, where appropriate, the legal representation of the person who processes the Request on your behalf (i.e. power of attorney signed before two witnesses accompanied by a copy of the official identifications of the grantor of the power of attorney and the legal representative).
  • Description of the data on which you want to exercise your rights, as well as the rights you want to exercise, as well as any other element or document that facilitates the identification of your personal data.
  • Reasons for your request.
  • In the case of requests for rectification of personal data, you must indicate the modifications to be made and provide the documentation that supports your request.

In accordance with the provisions of the LFPDP, the Employer has a period of 20 (twenty) business days from the date of receipt of your Request to notify you of the determination adopted through the email or address that you have provided in the Request and, if it is appropriate, the Employer will have an additional period of 15 (fifteen) business days following the notification date to make it effective. The aforementioned terms may be extended only once for an equal period, as long as the circumstances of the case justify it.

6. Limitation of Use and Disclosure of Information.

The Employer will keep your personal data for as long as necessary to manage the employment relationship with you, as well as to maintain the records required by the LFPDP, its Regulations, current labor, tax, social security and administrative legislation.

The personal data collected by the Employer is protected by appropriate administrative, technical and physical security measures against damage, loss, alteration, destruction or unauthorized use, access or treatment.

All personal data stored in electronic format is kept in confidential and secure databases. The Employer evaluates its safety equipment and procedures regularly and modifies them if necessary. To prevent unauthorized access or undue disclosure of personal data, and in order to maintain its accuracy, integrity, availability, and confidentiality, the Employer also uses pertinent legal procedures and controls in terms of the LFPDP, its Regulations and the that provides for the applicable administrative regulation. When processing personal property data, such as your information related to your bank account, the Employer uses technologies and procedures designed to protect your personal data, such as the use of user codes and personal passwords, among others. Such personal data is stored in computer systems protected with programs against viruses, spyware and other malicious code.

7. Express Consent.

For the collection, treatment and transfer of your personal data, which are not financial, patrimonial or sensitive, you will provide us with your tacit consent in the terms of this Privacy Notice by not objecting or opposing its content within 48 hours after was made available to you by different means, and that your data was collected.

You hereby agree: (i) that this Privacy Notice has been made known to you by the Employer prior to the collection and/or processing of your personal data, including financial, patrimonial and/or sensitive data; (ii) that you have read, understood and agreed to the terms set forth in this Privacy Notice; and (iii) that you grant your consent for the Employer to collect, process and transfer your personal data, for which you will include your name and signature at the bottom of this document.

8. Changes to the Privacy Notice.

The Employer reserves the right to update and/or modify this Privacy Notice in order to reflect the changes in our practices regarding data protection derived from our continuous improvement process, as well as legal, regulatory and administrative changes. take place.

In the event that the Employer makes changes or updates to this Privacy Notice, it will inform you by sending a statement, through the following means: visible advertisements in our establishments, Internet page ( https://careers-infomex.com.mx/ ), or by email. If your express consent is required regarding the updates made, the Privacy Notice will be made available directly to you.

For any clarification, go to your Human Resources department.

Finally, as the owner of personal data, you have the right to go to the National Institute of Transparency, Access to Information and Protection of Personal Data (INAI) in case you consider that your right to the protection of personal data has been violated.